vineri, 17 august 2012

Gem de prune

Anul asta am facut pentru prima data gem.Am ales gemul de prune pentru ca este cel pe care l-am preferat in familie cel mai mult, si sunt obisnuita sa am in casa genul asta de gem peste iarna. Pentru o prima incercare eu zic ca m-am descurcat onorabil,nu e deloc greu.

Ingrediente (pentru 2 borcane mai maricele si 3 mai mici)

- 3kg prune
- 1 kg zahar

Mod de preparare

- am spalat prunele si le-am scos samburii
- intr-o cratita cu fund dublu am pus prunele si 1 kg de zahar
- am pus cratita pe aragaz pe foc cu tabla de protectie sa nu se arda
- au fiert cam 4 ore, depinde de cum sunt prunele.
- ca sa decid daca s-a facut bine, am scos cate o lingurita de gem din cand in cand, incepand de la 2 h incolo, am lasat-o pe o farfurioara la racit si daca s-a intarit si arata ca un gem atunci e facut.
- inainte de a opri din fiert gemul, am pus in cuptor borcanele fara capac, spalate si uscate in prealabil, la foc mediu, ca sa se sterilizeze si ca sa se incalzeasca pentru a nu se sparge daca turnam gemul fierbinte
- am scos borcanele cu grija si am turnat in ele din cratita pana sus de tot, fara sa las mult aer pana la capac
- am insurubat bine capacele
- am pus aceste 5 borcane pe blatul de la bufetul de bucatarie, infasurate intr-o patura si le-am lasat la racit pana a doua zi dimineata.
- acum le pastrez in frigider desi ar trebui sa reziste frumos si fara sa le punem la rece.

Urmeaza sa fac un diplomat imbracat in rulada cu acest gem....so watch out for the next post ;)




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu