luni, 30 martie 2009

Prajitura cartof


Aceasta prajitura este foarte usor de facut si ne aminteste de copilarie, nu-i asa?Pai chiar ca da..pana si un copil o poate face..pentru ca nu necesita coacere sau alte manevre profesioniste.Imi amintesc ca am invatat sa o fac chiar la scoala, in clasa a 6-a,la ora de Gastronomie (Lucru manual...sau cum se cheama acum...Aptitudini Practice?Hm...)
Din fericire am avut timp sa fac poze step by step...asa ca aveti mai multe detalii mai jos.

Ingrediente (mi-au iesit 50 de bucati)

- 300 grame biscuiti populari
- 200 grame de nuca
- 100 grame unt
- 2 pahare de lapte
- 100 gr stafide (puteti pune si mai multe daca vreti, ideea e sa nu fie nici prea multe ca nu se mai leaga compozitia)
- 2 linguri de cacao
- 3 linguri de zahar
- 20 ml de esenta de rom
- 3-4 linguri de cacao pentru imbracat cartofiorii

Mod de preparare:

- Se pun stafidele in apa din timp, ca sa se curete si sa se umfle.Se curata de codite daca au codite.
- Se maruntesc biscuitii

- Se dau prin masina de tocat sau prin robot (eu i-am maruntit la robot)


- Se marunteste si nuca la robot sau la masina de tocat


- Se amesteca intr-un vas biscuitii si nucile sfaramate
- Se freaca untul cu zaharul (o sa vedeti in poza ca eu nu am facut asa...m-am grabit si am adaugat separat zaharul si untul peste compozitia de biscuiti si nuca..insa ..la carte asa zice sa fscem..sa frecam untul cu zaharul)
- Se adauga cacaoua si untul si zaharul peste biscuitii cu nuca
- Se amesteca ft bine cu o lingura, sa nu ramana cocoloase de la unt...trebuie bine inglobat
- Se adauga laptele putin cate putin, cu atentie, nu cumva sa fie prea mult.Laptele ar fi bine sa fie cald ca sa topeasca mai bine untul.
- Se ajunge la asa ceva


- Se adauga si stafidele si esenat de rom..se amesteca iar
- Se formeaza mici bulete din compozitie si se tavalesc prin cacao.Se pot da diferite forme...daca nu aveti timp sa faceti 50 de bucatele, va puteti scurta timpul de pregatire facandu-le mai mari, ca la cofetarie. Am vazut si retete in care se tavalesc cartofiorii nu prin cacao, cum am facut eu, ci prin nuca de cocos....asa ca merita si asta incercat.

Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Ruxi eu am facut in scoala generala pe-a 8-a salata de beuf :)). Bine ca ai pus reteta asta e usor de facut !

    RăspundețiȘtergere
  2. e super bun...va sfatui sai incercatzi...nu o sa regretatzi...in plus nu costa mult

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc mult pentru reteta stiam in mare dar nu eram sigura eu reteta am facuto in clasa a ´4-a si tin minte ca mia placut mult .io in general o faceam cu nuca de cocos pentru ca cu caao e amara .si va sfatuiesc sa ii puneti si esenta de vanilie ii va da un gust aparte .

    RăspundețiȘtergere